Příběh
Ondřeje Brzobohatého
Ondřej Brzobohatý je synem legendárního českého herce Radoslava Brzobohatého a slovenské herečky Hany Gregorové. Už od dětství byl veden k hudbě, doma se u nich zpívalo a hrálo téměř nepřetržitě. Ondřejův otec měl v malíku všechny moravské lidové písně a jeho matka zase ty slovenské a romské.
Na základní umělecké škole v Biskupské ulici se od pěti let učil hře na housle. Když Ondřej s pokorou pochopil, že z něj nebude nový Hudeček, začal raději drnkat na piano a psát první vlastní skladby a písničky. Zřejmě i proto později studoval a absolvoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v oboru skladba, klavír a dirigování.
Na konzervatoři se Ondřej dostal k funku a soulu. Zamiloval se do kapel, jako jsou Tower of Power, Kool and the Gang nebo Incognito. Černá muzika ho ovlivnila už v dětství, kdy poslouchal otcovy gramodesky Raye Charlese, Arethy Franklin, Stevieho Wondera nebo Louise Amstronga. Dodnes z ní čerpá inspiraci pro svou písňovou tvorbu a nedá na ni dopustit.
Kouzlu hudby propadl především díky filmové hudbě, které se odjakživa toužil profesionálně věnovat. Vzhledem k tomu, že tento obor na českých školách neexistoval, a na zahraničí si nevěřil, rozhodl se hudbu studovat po svém. Na internetu, po kamarádech a všude možně v archivech hledal partitury s filmovou muzikou a vždy, když nějakou objevil, trávil dlouhé hodiny jejich pročítáním a pouštěním soundtracků.
Ondřej měl veliké štěstí, že potkal skladatele Milana Kymličku, který žil většinu života v zámoří a pracoval pro velká filmová studia. Ten v něm uviděl zapáleného mladého nadšence filmové muziky a vzal si ho pod svá křídla. Pokaždé, když se na pár týdnů nebo měsíců vrátil do Čech, Ondřej ho navštěvoval a nasával informace o skládání filmové hudby.
Film a scénická hudba
Svoji první velkou filmovou partituru Ondřej napsal pro film Dušana Kleina Zakázaný člověk. Jednalo se o velice vydařený televizní film a on se díky němu mohl dostat k dalším projektům. Mnohé z nich realizoval i na divadle, kde se mohl učit scénické hudbě při představeních, jako byly například Lev v zimě, Chvilková slabost, Dům Bernardy Alby nebo Dvanáct rozhněvaných mužů. Pokaždé se snažil maximálně využít zvuk živého symfonického orchestru, a to nejen z úcty k muzikantům, ale i pro úroveň těchto projektů. Ondřej od té doby spolupracoval s řadou skvělých divadelních, televizních a filmových režisérů, s mladými elévy i zkušenými bardy, a vždy se znovu a znovu učil, jak k filmu nebo ke scénické muzice obecně přistupovat. Napsal hudbu k řadě filmů, mezi které patří Dvanáct měsíčků, Princezna a písař, Rodinka, Vesnice roku, Osmy, Správnej dres, Krycí jméno Holec, Jak básníci čekají na zázrak, Anděl Páně 2 nebo Důvěrný nepřítel. Autorsky se podepsal i pod seriály Cukrárna, Labyrint, Gympl s (r)učením omezeným, Svatby v Benátkách, Drazí sousedé, Čapkovy kapsy nebo Ať žijí rytíři!.
Reklama
Ondřej se od svých studentských let velmi úspěšně živil skládáním reklamních televizních i rádiových jinglů. Říká, že měl velké štěstí na spolupracovníky i na dobré a spolehlivé klienty.
Aranžér
Jako aranžér měl možnost pracovat na lyrikálu Michala Horáčka Kudykam. Setkání s legendární autorskou dvojicí Hapka-Horáček bylo v mnohém inspirující a rozšířilo jeho zkušenosti o bohaté poznatky. V roce 2013 vydal své první sólové album Identity, se kterým dosáhl platinové desky a absolvoval vyprodané turné po celém Česku i Slovensku.
Autor
Po odchodu z kapely se Ondřej pustil se vší vervou do skládání především scénické muziky a jako autor nebo hudební producent se podepsal pod některými písněmi pro Daru Rolins, Hanu Zagorovou, Karla Gotta, Helenu Vondráčkovou nebo Ilonu Csákovou.
Producent
Od roku 2015 Ondřej započal aktivní spolupráci s Richardem Müllerem a stal se tak výhradním autorem hudby a hudebním producentem na úspěšném albu 55. V současné době pracuje na Richardově dalším sólovém albu.
Kapela
V devatenácti letech se stal členem kapely Bůhví, se kterou hráli různé styly včetně etno. Snad nejucelenější repertoár s kapelou Bůhví předvedli na desce Hodina.
Muzikál
V roce 2010 pro Divadlo Na Jezerce zhudebnil libreto Jiřího Hubače a především texty Pavla Vrby v muzikálu Já, Francois Villon. Tři roky na to společně se slovenským básníkem Ľubomírem Feldekem vytvořil pro Divadlo Radka Brzobohatého muzikálovou adaptaci slavné hry Edmonda Rostanda Cyrano z Bergeracu pod názvem Cyrano. V nedávné době Ondřej pracoval na svém zatím nejrozsáhlejším díle, muzikálu Legenda jménem Holmes, ke kterému napsal jak hudbu a texty, tak samotné libreto. Veřejnost měla možnost toto představení poprvé spatřit v říjnu roku 2018.